جهش تولید | دوشنبه، ۵ خرداد ۱۳۹۹

چه کنیم در وعده سحر گرسنه نشویم؟ - نمایش محتوای خبر

 

 

نمایشگر یک مطلب

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما یزد،

رییس دفتر شورای نگهبان در استان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه تا ۲۱ دی ماه هیات نظارت استان و هیات مرکزی نظارت کار رسیدگی به صلاحیت داوطلبان، اعم از آن‌هایی که تائید شدند یا آن‌هایی که تائید نشدند را انجام می‌دهد گفت: ۲۲ دی ماه نتیجه کار هیات‌های نظارت از طریق فرمانداری‌ها به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.امکان ارائه اطلاعات در مورد نامزد‌های انتخابات از سوی شهروندان

حجت الاسلام محمدی افزود: کسانیکه در این مرحله رد صلاحیت شوند می‌توانند اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند و شورای نگهبان به مدت ۲۰ روز فرصت دارد شکایت آن‌هایی که در هیات‌های نظارت رد شدند را رسیدگی کند.
وی در ادامه با بیان این که بررسی صلاحیت افراد در هیأت‌های نظارت انتخابات متناسب با مدارک مستند و قطعی انجام می‌شود و شایعات هیچ سندیتی برای ناظرین در این حوزه ندارد، گفت: صلاحیت نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی برای اساس گزارش دریافتی از مراکز چهارگانه نیروی انتظامی، دادگستری، اداره کل اطلاعات و پلیس بین الملل انجام می‌شود.
رییس دفتر شورای نگهبان استان یزد از شهروندان خواست تا درصورتیکه درخصوص هریک از داوطلبان مطلبی مشروط به اینکه مستند و دقیق باشد دارند، می‌توانند با مراجعه به هیئت نظارت دراستان یا شهرستان مربوطه ویا از طریق شماره تماس ۳۸۲۴۰۰۰۵ این اطلاعات را که به صورت محرمانه می‌ماند اعلام نمایند. 
محمدی گفت: چنانچه نظر هیأت اجرایی مبنی بر رد صلاحیت داوطلبان مورد تایید هیأت نظارت استان نیز باشد، هیأت نظارت مذکور موظف است در این خصوص نظر هیئت مرکزی نظارت را نیز کسب نماید.
محمدی گفت: هیأت نظارت استان در مورد صلاحیت سایر داوطلبان نیز نظر خود را به هیأت مرکزی نظارت اعلام می‌کند.
وی افزود: از مجموع ۲۳۹ نفر داوطلب ثبت نامی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان یزد ۱۵ نفر انصراف دادند و ۴ نفر نیز رد صلاحیت شدند.

جواب‌های شاخه ای نویسنده تاریخ

جدیدترین اخبار

محمد حسین عزیزی متخصص تغذیه :

چه کنیم در وعده سحر گرسنه نشویم؟


یک متخصص تغذیه گفت : برخی به دلیل داشتن رژیم غذایی ممکن است در وعده افطار به خوردن نان و پنیر و یا یک غذای سبک بسنده کنند و دروعده سحری گرسنگی آنها را اذیت کند.

محمد حسین عزیزی متخصص تغذیه :

محمد حسین عزیزی متخصص  تغذیه گفت: با توجه به کم بودن زمان افطار تا سحر اگر افطاری مفصل مصرف شود میزان گرسنگی در وعده سحر کم خواهد بود.

وی ادامه داد: اما برخی به دلیل داشتن رژیم غذایی ممکن است در وعده افطار به خوردن نان و پنیر و یا یک غذای سبک بسنده کنند و دروعده سحری گرسنگی آنها را اذیت کند.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: افراد به هنگام سحری می‌توانند با خوردن یک غذای کامل همراه با میوه به مقدار کافی گرسنگی کمتری را تجربه کنند.

عزیزی تاکید کرد: بهتر است در هنگام  سحر، خوردن آب و چای زیاده روی نشود زیرا به دلیل رقیق شدن خون و نیاز به دفع ادرار ،بدن انسان بیش از یک ساعت توان نگهداری مایعات را در خود ندارد.

وی ابراز داشت: مصرف مایعات در وعده سحر به طور معمول بین یک الی دو لیوان و مصرف میوه و سبزیجات در حد نیاز به دلیل دارا بودن فیبربالا می‌تواند زمان طولانی تری را برای حفظ مایعات بدن به صرف کند.

عزیزی یاد آورشد: شربت خاکشیر یکی از مایعات دیر دفع است که در وعده افطار می‌تواند فرد را در طول روز با تشنگی کمتری مواجه کند.

این متخصص تغذیه عنوان کرد: استفاده از غذاهای تند،‌شور،‌چرب و خیلی شیرین نیز در طول روز فرد را با تشنگی مفرط روبرو می‌کند.

وی درباره خواب بعد از سحری خاطر نشان کرد: با چند قدم راه رفتن در حدود 5 الی 10 دقیقه به هضم غذا کمک کرده و سپس استراحت کنید.

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.