جهش تولید | جمعه، ۹ خرداد ۱۳۹۹

چگونه در ماه رمضان گرسنگی را مهار کنیم؟ - نمایش محتوای خبر

 

 

نمایشگر یک مطلب

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما یزد،

رییس دفتر شورای نگهبان در استان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه تا ۲۱ دی ماه هیات نظارت استان و هیات مرکزی نظارت کار رسیدگی به صلاحیت داوطلبان، اعم از آن‌هایی که تائید شدند یا آن‌هایی که تائید نشدند را انجام می‌دهد گفت: ۲۲ دی ماه نتیجه کار هیات‌های نظارت از طریق فرمانداری‌ها به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.امکان ارائه اطلاعات در مورد نامزد‌های انتخابات از سوی شهروندان

حجت الاسلام محمدی افزود: کسانیکه در این مرحله رد صلاحیت شوند می‌توانند اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند و شورای نگهبان به مدت ۲۰ روز فرصت دارد شکایت آن‌هایی که در هیات‌های نظارت رد شدند را رسیدگی کند.
وی در ادامه با بیان این که بررسی صلاحیت افراد در هیأت‌های نظارت انتخابات متناسب با مدارک مستند و قطعی انجام می‌شود و شایعات هیچ سندیتی برای ناظرین در این حوزه ندارد، گفت: صلاحیت نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی برای اساس گزارش دریافتی از مراکز چهارگانه نیروی انتظامی، دادگستری، اداره کل اطلاعات و پلیس بین الملل انجام می‌شود.
رییس دفتر شورای نگهبان استان یزد از شهروندان خواست تا درصورتیکه درخصوص هریک از داوطلبان مطلبی مشروط به اینکه مستند و دقیق باشد دارند، می‌توانند با مراجعه به هیئت نظارت دراستان یا شهرستان مربوطه ویا از طریق شماره تماس ۳۸۲۴۰۰۰۵ این اطلاعات را که به صورت محرمانه می‌ماند اعلام نمایند. 
محمدی گفت: چنانچه نظر هیأت اجرایی مبنی بر رد صلاحیت داوطلبان مورد تایید هیأت نظارت استان نیز باشد، هیأت نظارت مذکور موظف است در این خصوص نظر هیئت مرکزی نظارت را نیز کسب نماید.
محمدی گفت: هیأت نظارت استان در مورد صلاحیت سایر داوطلبان نیز نظر خود را به هیأت مرکزی نظارت اعلام می‌کند.
وی افزود: از مجموع ۲۳۹ نفر داوطلب ثبت نامی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان یزد ۱۵ نفر انصراف دادند و ۴ نفر نیز رد صلاحیت شدند.

جواب‌های شاخه ای نویسنده تاریخ

جدیدترین اخبار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما

چگونه در ماه رمضان گرسنگی را مهار کنیم؟


اگر می‌خواهید روز‌های طولانی و گرم ماه مبارک رمضان را با بدنی سالم بگذرانید کافیست که نکات مطرح شده را رعایت کنید.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ هر فرد در طول شبانه روز باید از غذا‌ها به اندازه‌ متعادل و متنوع استفاده کند، این تغذیه مناسب در ماه رمضان از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا با مصادف شدن این ماه با فصل گرما و ساعات طولانی که فرد در روزه داری به سر می‌برد می‌تواند ضعف و گرسنگی را بر فرد روزه دار غالب کند.

اما می‌توان با استفاده از این ترفند‌ها از میزان گرسنگی در طول ساعات طولانی ماه مبارک رمضان کاست.

مصرف غذاهای سالم بین افطار و سحر
افراد روزه دار باید سعی کنند که در این ماه بیشتر از هر چیزی مصرف میوه و سبزی جات را در اولویت‌های قرار دهند و از مصرف تنقلات پرهیز کنند تا بعد از ماه رمضان قربانی رژیم غذایی نا سالم خود نباشند.

آدامس جویدن
جویدن آدامس به مدت ۴۵ دقیقه در فاصله‌ وعده‌های سحر و افطار علاوه بر اینکه باعث تمییز ماندن دندان‌ها می‌شود، تولید بزاق و در نهایت جلوگیری از تشنگی در طول روز بعد را در پی دارد.

پرخوری
بسیاری از افراد روزه دار تصور می‌کنند که اگر در طول روز‌های عادی در وعده ناهار ۱۰ قاشق غذا خوری برنج می‌خورند، در دوران ماه رمضان باید این میزان را بیشتر کنند در حالی که این فرضیه اشتباه است و پرخوری باعث می‌شود که شما نسبت به خوردن بیشتر حریص‌تر باشید.

قهوه بنوشید
نوشیدن قهوه در میان وعده‌های سحری و افطار باعث می‌شود که چربی‌های بدن سوزانده شود علاوه بر این نوشیدن قهوه به عنوان مهار کننده‌ اشتها در این ماه توصیه می‌شود.

سبزیجات فراموش نشود
مصرف سبزیجات به دلیل مقادیر بالایی از فیبر باعث می‌شود که بدن شما را در طول روز‌های طولانی از تنشگی دور کند، همچنین فیبر موجود در سبزیجاتی مانند خیار، کاهو و فلفل سبز به کاهش وزن افراد کمک شایانی می‌کند.

لبنیاب پر چرب را کنار بگذارید
مصرف بیش از حد لبنیات پرچرب نه تنها باعث افزایش وزن می‌شود بلکه اشتهای شما را برای مصرف مواد غذایی پر چرب بالا می‌برد که این موضوع ممکن است شما را در طول روز‌های گرم و طولانی ماه رمضان مورد آزار قرار دهد.

منبع: health.com

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.