حمایت از کالای ایرانی | یک‌شنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۷

فلسفه عدم وجود زنان در میان پیامبران الهی - نمایش محتوای خبر

 

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران:


صد و بیست و چهار هزار پیامبر به جهت ترویج یکتاپرستی در بین مردم ظهور کردند و هر کدام در هر نقطه‌ای باید وظیفه‌ای یکسان را به اتمام می‌رساندند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران:

همگی می دانیم که صد و بیست و چهار هزار پیامبر به جهت ترویج یکتاپرستی از طرف پروردگار در بین مردم ظهور کردند که هر کدام در هر نقطه‌ای از جهان وظیفه ارشاد قومی را داشتند و به طور کلی باید وظیفه‌ای یکسان را به اتمام می‌رساندند. اما جالب اینجاست که در اکثر روایات و احادیث فقط نام پیامبران مرد برده شده است و   شاید در ذهن شما هم این سوال به وجود آمده باشد که چرا در بین پیامبران هیچ زنی وجود نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا در این مطلب فلسفه عدم وجود زنان در میان پیامبران الهی را برای شما شرح دهد، پس با ما همراه باشید.

 

فلسفه عدم وجود زنان در میان پیامبران الهی

بیشتر بدانید: چرا از نسل حضرت یوسف (ع) پیامبری برگزیده نشد؟

چرا در بین پیامبران زن وجود ندارد؟

آیت‌الله جوادی‌ آملی پیرامون این سوال که "چرا در بین پیامبران زن وجود ندارد؟"،  این چنین پاسخ داده اند:

این طور نیست که فقط یک زن معصومه داشته باشیم آن هم وجود زهرای مرضیه (‏س) باشد. ما دلیلی بر عدم عصمت بعضی از زن‌های دیگر نظیر زینب کبری و ‏حضرت فاطمه معصومه (س) نداریم. اینکه ١٢٤ هزار پیامبر همه مرد ‏هستند برای این است که نبوّت و رسالت، کار‌های اجرایی دارد و خصوصیات بدنی و ‏جسمی مرد‌ها به گونه‌ای است که کار‌های اجرایی وظیفه مردهاست.

فلسفه عدم وجود زنان در میان پیامبران الهی

از طرف دیگر ‏پشتوانه نبوت و رسالت، مقام ولایت است. کمال انسان در آن است که بشود، ولی اللّه ‏و این مقام اختصاصی به مرد یا زن ندارد. زنان بزرگی نظیر آسیه، مریم، حضرت زهرا، ‏زینب کبری و حضرت معصومه در عالم بوده‌اند و این‌ها هرکدام با حفظ مرتبه و درجه ‏خاص خود می‌توانند به ولایت رسیده باشند.

بیشتر بخوانید: فرازونشیب زندگی حضرت ایوب (ع)

 

فلسفه عدم وجود زنان در میان پیامبران الهی

 

بیشتر بدانید: رستاخیز در کلام رسول اکرم(ص)

 

نبوت و رسالت امر اجرایی است، این‌که ‏زنی پیامبر نشده است برای این است که پیامبر باید با همه افراد جامعه تماس بگیرد، در ‏جنگ و صلح فرماندهی جنگ را به عهده بگیرد. این کار اجرایی برای زنان دشوار است. ‏این‌چنین نیست که اگر پیامبران همه از جنس مرد بودند، معنایش این است که کمال ‏معنوی مخصوص مرد است، بلکه کمال معنوی مربوط به ولایت است و در ولایت الهی ‏بین زن و مرد تفاوتی نیست، زن و مرد هر دو می‌توانند ولی اللّه بشوند. ‏