رونق تولید ملی | یک‌شنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۸

یزد پایدار - نمایش محتوای صدا

 

 


برنامه یزد پایدار، برنامه ایست اقتصادی با هدف پرداختن به تولید و اشتغال در استان و همچنین توجه ویژه به سند توسعه ملی استان که روزهای یکشنبه رأس ساعت 20:30 به مدت25 دقيقه از رادیو يزد پخش مي شود.

 

تهیه کننده : شیوااسدی

نویسنده: شیوااسدی

گوینده: محمد علیزاده

صدابردار: جمال فلاح

گزارشگر: شیوااسدی

 

 

نقش رسانه ها در مقوله اطلاع رسانی بسیار تعیین کننده است، بطوریکه در بالا رفتن فرهنگ و قدرت مفاهمه جامعه و حتی میان جوامع مختلف، بیشترین نقش را ایفا می نماید. جريان آزاد اطلاعات از طريق رسانه ها بر فکر، انديشه و در نهایت زندگی مردم تاثير مي گذارد و ناخودآگاه مردم را برای  مشارکت در توسعه ملی و فعاليت در عرصه های علمی ، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی توانمند و خودباور می کند. براي ايجاد انگيزه در توسعه اقتصاد ملي و پيشرفت ، قبل از هر امري مردم بايد توسعه و پيشرفت را بشناسند و اطلاعات و انديشه‌هاي جديدی در این حوزه به دست آوردند. آنها بايد لزوم تغييرات را درك كنند و در مورد راههاي مختلف ايجاد تغيير، اطلاعات لازم را داشته باشند. اهميت رسانه‌ در اين تحول و دگرگوني به حدي است كه اين وسايل، پشتوانه و زيربناي تغييرات اجتماعي در توسعه اقتصاد ملي به شمار مي‌روند. «توسعه اقتصادي» عبارت است از رشد همراه با افزايش ظرفيت‌هاي توليدي اعم از ظرفيت‌هاي فيزيكي، انساني و اجتماعي. در توسعه اقتصادي، رشد كمي توليد به دست مي‌آيد، اما در كنار آن نهادهاي اجتماعي نيز متحول مي‌شوند، نگرش‌ها تغيير مي‌يابند، توان بهره‌برداري از منابع موجود به صورت مستمر و پويا افزايش مي‌يابد و هر روز نوآوري جديدي انجام خواهد شد. توسعه اقتصادي 2 هدف اصلي دارد: 1. افزايش ثروت و رفاه مردم جامعه و ريشه‌كني فقر 2. ايجاد اشتغال. هر يك از اين اهداف با عدالت اجتماعي همسو است. برنامه یزد پایدار، برنامه ایست اقتصادی با هدف پرداختن به تولید و اشتغال در استان و همچنین توجه ویژه به سند توسعه ملی استان که روزهای یکشنبه رأس ساعت 20:30 به مدت 25 دقيقه از رادیو يزد پخش مي شود.

آیتمهای مختلفی که دراین برنامه می‌شنوید عبارتند از:

  • گزارش : در این بخش  یک کارآفرین معرفی می شود.
  • بیشتر بدانیم : در این بخش با نکاتی درباره مسائل اقتصادی و رونق تولید آشنا می شویم.
  • مصاحبه : گفتگو با کارشناس اقتصادی
  • پیام روز : بیان نکته با موضوعات محیط زیست، صرفه جویی در مصرف آب، گردشگری، تولید و ...
  • NGO : افراد و اعضای یک NGO معرفی می شوند .
  • کارشناس
سال تولید: 1398